Sådan bliver du strandløve eller -løvinde over vinteren!

Hvem vil ikke gerne se skarp ud i et par badebukser eller en bikini? Hvorfor så ikke bruge de mange måneder hvor vi går og dækker os til på at træne din krop op til sommeren? Vi giver dig her de bedste og mest effektive råd til at komme i god form hen over vinteren.
Læs mere Sådan bliver du strandløve eller -løvinde over vinteren!

3 tips til, hvordan du motionere mere på din sommerhusferie

Man behøver ikke, at stille løbeskoene på hylden, bare fordi man er taget på ferie. Tværtimod kan man godt træne og slappe af på sin ferie. Rigtig mange danskere vælger hvert år, at pakke løbeskoene med på ferie. Så hvis du gerne vil være aktiv i din ferie kommer der nogle tips til, hvad man kan gøre. Læs mere 3 tips til, hvordan du motionere mere på din sommerhusferie

Det skal du IKKE gøre før et marathon

At løbe et marathon kræver meget energi. Man skal sørge for, at kroppen holder sig sund og frisk inden et marathonløb, og i den forbindelse skal man huske at få spist sundt og få drukket en masse væske. Mange er klar over, hvilke ting de skal huske at gøre inden et marathon, men mange er ikke opmærksomme på de ting, de ikke skal gøre, men det hjælper vi dig til her i denne guide. Læs mere Det skal du IKKE gøre før et marathon

Tre tips til en bedre restitution

Efter en løbetur eller et træningspas skal kroppen have hvile, den skal restituere, som det lige så fint hedder. Under træningen nedbryder du kroppen og det er først i restitutionsperioden, at din krop bliver stærkere – og her skal den have tid og næring. Når du giver din krop en pause, overkompenserer den for de udfordringer du netop har udsat den for og bliver derefter stærkere, end den var inden træningen. Det betyder dermed, at den næste gang vil kunne klare en lidt større udfordring. Restitution er derfor en afgørende faktor når du skal forbedre din form.

Læs mere Tre tips til en bedre restitution

Kostvejledning: sådan bør du spise inden et maraton

At løbe et maraton kræver en masse energi, og den bedste måde at sikre sig, at man har energi nok i kroppen er ved at have en afbalanceret diæt og holde sig fra usund mad. Så hvis du overvejer at blive en seriøs maratonløber, bør du fra første dag lægge din kost efter dette. Derfor kommer der her en kort guide til, hvad du bør spise og hvad du ikke bør spise. Læs mere Kostvejledning: sådan bør du spise inden et maraton

Få styr på din forsikring inden morgenløbet

Som løber er den bedste start på morgenen ofte, at tage en god løbetur, inden dagens program for alvor starter. Dette frirum i de stille morgentimer kan være helt uundværlige, når man først har prøvet det.
Hjernen bliver aktiveret, og man vågner på en helt speciel måde ved at løbe om morgenen. Læs mere Få styr på din forsikring inden morgenløbet

Optag dine strabadser til Nordic Race og Dirty Trail

I de par år Nordic Race har eksisteret har eventet bredt sig ud fra blot et event i København til nu snart at have et tocifret antal events over hele landet.

Det er især videoer og de sociale medier, der har løftet eventet ud over rampen og ind i mainstream dansk kultur. Det samme gælder for det Silkeborg-baserede løb Dirty Trail, der også har været dygtige til at benytte de sociale medier til at komme længere ud. Læs mere Optag dine strabadser til Nordic Race og Dirty Trail

Undgå sløvhed med glutenfri mad

Der kommer flere og flere glutenfrie og laktosefrie varer på hylderne i danske supermarkeder. Der er meget blandede meninger om glutenfri mad, nogle mener det kan gavne alle at skære ned på gluten mens andre mener at det kun er direkte glutenallergikerer der skal tænke over det.

Denne artikel er relevant for løbere, da dårlig performance på dine ture måske kan henføres til cøliaki – det vil sige glutenallergi. Læs mere Undgå sløvhed med glutenfri mad