Kom i god form som dine fodboldidoler

Er du også bidt af en gal fodboldhund? I så fald er du lige nu et rigtig godt sted. Der er nemlig rigtig meget god bold for tiden.

Den mest spændende fase i Champions League er ved at begynde og herrelandsholdet har lige trukket Irland som modstander i den spændende kvalifikationskamp.

Det er meget imponerende, hvad moderne fodbold er blevet. Tempoet er simpelthen skruet så meget i vejret, at man næsten taber luften bare at kigge på det. De utroligt trænede spillere viser igen og igen nærmest overmenneskelige kroppe efter kampen, og mange af dem løber langt over 10 kilometer hver gang, de betræder plænen.

Det er en stor del af fodboldspillerens job at være i god form, og det er forståeligt, at det ikke er noget den gængse person har mulighed for i samme grad, men det betyder ikke, at man ikke kan tage inspiration fra sine helte. Læs videre og bliv klogere på, hvad du kan gøre for at komme i bedre form og derved ligne mere din idoler.

Udarbejd en plan for din træning

Alt for mange begynder at træne uden en overordnet strategi med forskellige målsætninger. Den fejl skal du ikke begå. Der er nemlig meget større sandsynlighed for, at du bliver succesfuld i din træning, hvis du er klar over, hvor du gerne vil hen.

Derudover er det vigtigt, at du benytter dig af en eller anden form for belønningsmetode. I starten er du måske så motiveret og begejstret, at det ikke er nødvendigt, men efter et stykke tid, vil de fleste ramme et plateau og måske endda et fald i motivation. Det er det kritiske øjeblik og en periode, rigtig mange falder igennem på.

Hvis du har et eller andet at se frem til, hvis du gør det godt, er det meget lettere at overleve denne periode. Det skal både være belønning på ugeplan såvel som på den lange bane. På ugeplan kan det være at lave den såkaldte cheat day, hvor du mere eller mindre må spise, som du vil.

På den lange bane kan det være, at du giver dig selv lov til at tage på en såkaldt fodboldrejse, hvis du eksempelvis formår at smide 10 kilo inden for en tremåneders periode. Hvis du synes det er en god idé, kan du på Visitfootball finde de bedste tilbud.

Intervaltræning er vejen frem

De fleste kender. Man sidder på en eller anden dum kondicykel i timevis ugentligt uden, at der rigtig sker noget. I stedet kan med intervaltræning få et meget større udbytte og det på meget kortere tid.

Hvis du bare bruger 20 minutter dagligt, hvor halvdelen af disse er med fuld knald og den anden halvdel er i et meget lavere tempo, vil du hurtigt opleve resultater.

 

Skriv et svar