Nybagt mor? Sådan kommer du i form

Når man er nybagt mor, kan det være svært at finde tiden til at komme i gang med at træne igen. Med en lille ny guldklump i hjemme, er der ikke megen tid til sig selv. Men går man med ønsket om at komme i gang med at træne og motionerer igen, er der muligheder for det, på trods at, at man er mor til en lille ny.

Her kommer der 4 muligheder til at træne sammen med det lille nye vidunder:

Gå lange barnevognture

Gåture er faktisk en utrolig effektiv måde, at motionerer på. Der forbrændes ikke ligeså mange kalorier som ved løb, men det er i virkeligheden tæt på, hvis tempoet sættes lidt op. Gåture med barnevognen kan derfor være en god måde, at komme i gang med motionen igen. Det gode ved barnevognsture er samtidig, at barnet kan komme med på turen, og der behøves derved ikke alene tid, hvis man vil ud og gå. Barnet har ligeledes godt af den friske luft på gåturene, så på dem måde er det en situation, hvor både mor og barn, får noget ud af det.

I vintermånederne er det værd at tænke over, at det kan være koldt at ligge stille i barnevognen. Derfor er det en god ide at klæde barnet varmt og dejligt på, så det mærkes rigtig rart at ligge og kigge i barnevognen. Det er muligt at finde inspiration til babytøj og accessoires til gåturen ved at klikke her

Babyvenlige fitnesscentre

Har man været vant til at træne i fitnesscenter inden graviditeten, kan det være tilfældet at man savner denne form for træning. Mange fitnesscentre udbyder mødre-træning, hvor det er muligt at tage sin baby med til holdtræning. På den måde er det muligt at mødes med andre mødre i samme situation, og samtidig få træning kroppen.

De babyvenlige holdtræningen ligger på forskellige tidspunkter på dagen, hvilket gør det muligt at time træningen med barnets soverytme. På den måde er der rig mulighed for at genoptage træningen i træningscenteret som nybagt mor.

Træning i hjemmet

Hjemmet byder på et utal af muligheder, indenfor mange forskellige træningsmetoder. Træningsudstyr er i dag nede på et prisniveau der gør, at man har rig mulighed for at differentiere træningen, med forskelligt træningsudstyr. Det er både muligt at købe vægte, men der er også rig mulighed for at træne forskellige muskelgrupper på en blød måtte på gulvet.

Derved er det muligt at få klaret træningen enten imens baby sover, eller imens han/hun ligger ved siden af og hygger. Ved træning i hjemmet har man samtidig mulighed for, at lægge træningen ind i dagsprogrammet som man lyster, så det passer bedst for både barn og mor.

 

Skriv et svar