Sådan får du motivationen tilbage

Har du lavet et nytårsforsæt om at dyrke mere motion og komme i god form? Så har du formegentlig ligesom de fleste andre, igen lagt motionen på hylden. Der kan være mange undskyldninger til, hvorfor man ikke dyrker motion. Den eneste rigtige undskyldning er, hvis du har en skade. ”Jeg har ikke tid”, ”Jeg har ingen overskud” er altså IKKE gode undskyldninger. Vi oplever alle, at vi en gang i mellem mister motivationen til at dyrke motion. I denne artikel kan du derfor finde gode råd til, hvordan du får motivationen tilbage.

Nyt udstyr

En effektiv måde hvorpå man kan få motivationen tilbage er ved at investere i nyt træningsudstyr. Det rigtige træningsudstyr kan have betydelige effekter på din sportslige præsentation. Dertil er det rigtige udstyr med til at mindske risikoen for at få skader. Derfor er det rigtige udstyr altså yderst vigtigt. En ting som man skal have styr på ved de fleste sportsgrene, er fodtøj. Det rigtige fodtøj kan nemlig være altafgørende for, hvordan du belaster din krop, samt i hvor høj grad du står fast. Rigtig mange sportsgrene er nemlig præget af hårde opbremsninger eller accelerationer, som kan give stød igennem hele kroppen, hvis ikke man har det rigtige fodtøj på. Tøv derfor ikke med at invester i rigtigt fodtøj uanset om du spiller tennis, løber eller blot træner i fitnesscenteret. Det er ikke en varig skade værd!

Få en træningsmakker og opstil mål

Det kan være svært at få tid til både at se vennerne, kæresten og familien og træne en time hver dag. Så hvorfor ikke kombinere de to? En træningsmakker er i den grad med til at øge din motivation.

For at det ikke skal gå op i en kaffeklub fremfor en effektiv træning, kan I hver især opsætte et mål. Den person som ikke når et mål kan skylde en middag til modparten. Hvis I begge når jeres mål, så kan I jo forkæle hinanden. Det er vigtigt, at man forkæler sig selv, når man rent faktisk når det mål, som man sætter sig. Her er det vigtigt, at I ikke guffer løs i påskeæg, men i stedet forkæler hinanden med fokus på sundhed. Hvis I begge når jeres mål, kan I jo booke en tur til New York og løbe det populære maraton. På den måde kombinerer I en lækker rejse og træning, som I nemt og hurtigt kan finansiere med et privatlån.

Træn varieret

Man kan nemt køre død i træningen og fortære på sin motivation, hvis man konstant dyrker den samme form for motion. Sørg derfor at variere din træning. Hvis du går i fitnesscenter, kan du jo prøve de forskellige træningshold. Her kan du prøve alt fra zumba til en svedig spinningtime.

Skriv et svar