Sådan finder du motivationen

Havde du også lavet et nytårsforsæt om at tabe dig og komme i god form? Har du også lagt dette på hylden igen? Så er det i den grad på tide, at du kommer i gang igen! Selvom det er koldt udenfor, så befinder vi os i foråret, og før vi får set os om, så er det sommer. Og sommer betyder sol og strand. I denne artikel guider vi dig til, hvordan du får motivationen tilbage.

Musik

Undersøgelser viser, at ved at høre musik, så får man mere motivation. Tænk bare på de kedelige søndage, hvor hele dagen har stået på rengøring. Men når man så først har fået sat musikken på, så er det slet ikke så slemt, som man gør det til. Desuden er det en god idé at høre musik, når man træner. Lav en kick-ass spilleliste, som passer til forskelligt humør. Hvis du træner kan man med fordel høre musik i et højt tempo. Det resulterer nemlig i, at du får en langt mere effektiv træning.

Sund kost

Når du er kommet i gang med træningen igen, så er det vigtigt, at du ikke glemmer kosten. Det nytter ikke noget, hvis du træner fem gange om ugen, men spiser junkfood hver dag. Du vil opnå et langt større resultat, hvis du ligeledes omlægger dine kostvaner. Ved spise sund og varieret kost vil du desuden også opnå mere motivation.

Supplementer

Der findes intet mere demotiverende at træne i lang tid uden at kunne se resultater. Derfor kan det være en god idé, hvis man supplere sin kost med en række ting. Det er altså vigtigt, at man ikke tage supplementer i stedet for en sund kost. For at få mere overskud og energi, kan man med fordel prøve såkaldte ”pre workout”, som er supplementer, som man tager inden træning. På den måde vil man kunne få det bedste ud af sin træning. Du kan læse meget mere om pre workout lige her. Udover pre workout kan man supplere sin kost med kreatin. Kreatin er med til at øge udholdenhed og tillader en hurtig restitution. Så hvis du ønsker en øget muskelmasse og større styrke, så kan du med fordel prøve kreatin.

Netværk

Har du svært ved at finde motivationen, så er den en god idé at tænke over de personer, som man omgås med. Sidder alle dine venner foran fjernsynet og spiser chips med dip hver aften – så er det måske ikke dem du skal hænge ud med. Ellers kan det jo være, at de, ligesom dig, ønsker at komme i bedre form. Så hiv dem med op fra sofaen. Det vigtigste er blot, at du ikke omgås med negative mennesker, som ikke tror, at du kan komme i bedre form.

Skriv et svar