Sådan løbetræner du i en by

Det kan nogen gange være en udfordring at finde tid og plads til at løbetræne i en by. Hvis du har en lejebolig i København, undrer du dig måske over, hvor du skal løbe henne, da du ikke ønsker, at der skal ske dig noget i trafikken. Desuden er du måske træt af, at du hele tiden skal stå og vente på, at der bliver grønt lys. Heldigvis er der hjælp at hente, da vi har løsningen på mange af dine problemer.

Grønne arealer og søerne

Det gode ved København er, at der stort set er grønne arealer i alle dele af København. Alt fra Amager til Ballerup. Hvis du lige er flyttet i lejebolig i København, er du måske ikke klar over, hvor dit nærmeste grønne areal er. Her er Google Maps din store hjælp. Her kan du zoome ud og se grønne arealer, hvor du helt sikkert kan løbe.

Det er ikke altid, at disse grønne områder er særlig store, men så kan du lave en løberute, hvor du løber flere gange rundt i området. På Google Maps kan du regne ud, hvor langt ruten er. Ellers kan du se det på et løbeur og på den måde er du sikker på, at du får en god løbetur.

Hvis du bor omkring søerne i København, så er der 6,35 km rundt om dem. Her er det oplagt at løbe dem to gange, hvis du gerne vil over 10 km.

Bor du langt fra søerne, men gerne vil flytte, så kan du finde en ny lejlighed lige her.

 

Løb på arbejde

Hvis du har travlt og ikke kan finde tid til at bevæge dig, så vil jeg anbefale dig, at du løber på arbejde. Det er en smart måde at få bevæget sig på, og på mange arbejdspladser har de i dag mulighed for, at du kan tage et bad.

På den måde får du bevæget dig og du kommer på arbejde hurtigt.

 

Løb i et træningscenter

Hvis du ikke ønsker at løbe i den Københavnske trafik, kan du vælge at løbe indenfor på et løbebånd. Uanset hvor du har en lejebolig i København, så bor du tæt på et træningscenter, hvor du kan løbe.

De har mange af disse maskiner, så du kan helt sikkert komme til at løbe hver morgen og aften, hvis du ønsker det.

Det er også en god måde, hvis du samtidig gerne vil styrketræne din krop, så du bedre kan løbe. Her er det en god idé at holde sit knæ ved lige.

 

Hold dig varm i trafikken

Hvis du vælger at løbe i trafikken og hele tiden venter for rødt, så er det vigtigt, at du holder dig i gang. Det gør du ved at hoppe op og ned, når du venter på, at det bliver grønt.

Nogen synes, at det virker latterligt, men det er godt for din krop og især dine ben, så vi anbefaler dig, at du gør det, ellers bør du gøre nogle af de andre forslag i stedet.

 

Skriv et svar