Sådan style du bedst håret til træning

Som kvinde kan håret være en stor årsag til, at træningen ikke bliver gennemført. Hvordan skal det sidde under træningen og kan jeg tage med fedtet hår på arbejde i morgen? Her giver vi et par gode råd til, hvordan du bedst tager dig af frisuren under løb og fitness.

Koordiner hårvask med træningsdage

Det lyder måske som en dårlig undskyldning, men med koordinering af hårvask og træning kan det være kompliceret at komme afsted til træning. Det er nemlig ikke smart at vaske sit hår rent, pænt og tørt om morgenen, for at træne det vådt og svedigt om aftenen. Derfor skal der lidt koordinering til, og lidt kreativ hårstyling, hvis man både skal være smart i håret ugen ud og få trænet.

Første step til at få det bedste ud af både hår og træning, er derfor at udnytte de fedtede dage til at træne i. Går du eksempelvis med 3 ugentlige hårvaske, søndag, onsdag og fredag, så placer dine træningsdage søndag eftermiddag og onsdag aften. Er du rigtig sej, så kan du tage en dobbelt tur i fitnesscenteret i weekenden, hvis du alligevel ikke skal ud og danse moderne.

Den praktiske men pæne frisure

Dernæst gælder det at finde netop den frisure som fungerer bedst for dig, når du skal ud på din løbetur eller op og løfte vægte i det varme træningslokale.

For de fleste fungerer en god gammeldags hestehale, når træningsrutinerne skal gennemgås. Men nogen gange skal der bare lidt mere til, specielt hvis man også gerne vil tage sig lidt godt ud. Det kan man eksempelvis gøre med en løs fransk fletning, som flettes rundt om hovedet. Fordel ved denne frisure er også, at håret opdeles på en måde, så det stadig får lidt luft til hovedbunden, samtidig med at håret ikke flyver frem og tilbage.

Skal man dyrke sport som eksempelvis yoga, eller andre aktiviteter, hvor man skal ligge på en måtte eller en træningsbænk, så er det en fordel at have en høj frisure, som en knold eller en hestehale der sidder højt på hovedet. Ellers vil du nemlig skulle balancere på en hård knold bag på hovedet, når du ligger på ryggen.

Hårpleje til træningshår

Sidst men ikke mindst, så er det vigtigt at pleje håret korrekt, særligt hvis du vasker håret hyppigt på grund af hård træning. Har vi ret i dette, så skynd dig forbi Hair Lust, som er specialister i pleje og næring til håret.

Bliver dit hår vasket ofte, og har du også ofte glæde af styling produkter og varme stylingtools, så kan dit hår nemlig have rigtig godt af gode hårvitaminer eller skånsomt og professionelle shampoo og balsam til håret. Har du de rette produkter på hylden i bruseren, så er du nemlig et skridt nærmere en veltrænet krop OG et smukt og velplejet hår.

Skriv et svar