Site Loader

Når det er sommer, så kan det være svært at holde ved sine træningsvaner, som man kan have opbygget og holdt ved lige siden vinteren. Det er svært at hold dem ved lige når temperaturen stiger og man heller vil lige og sole sig end at løfte vægt. Det kan også være et problem, hvis man tager på ferie, så er man ude af sin træningsrytme og så kan det være svært at komme tilbage i samme trænings flow.

Læs her hvordan du bryder ud af de dårlige vaner, og får trænet og dyrket motion, så du er klar til sommer med din sommerkrop.    

Fitness

Når du træner i et fitnesscenter, så er det en god ide at træne tidligt om morgen eller sent om aftenen. Her er der ikke lige å varmt som om dagen. Specielt på de varme solskinsdage med høje temperaturer kan dette være et problem, da det ikke er alle fitnesscentre der har den bedste aircondition.

Derfor kan det være en idé at skifte træningsprogram eller lave flere kortere træninger i stedet for få lange. Da det er nemmere at overkomme kortere træninger når det er varmt i centeret. Hvis du er vant til at træne hele kroppen på en gang, kan det være en god idé at splitte træningssessionerne og kroppen op i flere. For eksempel kan man kører et 2-splittræningsprogram så man deler kroppen op i to, så man den ene dag træner den ene del af kroppen og den anden dag træner, man den anden del af kroppen. Du kan også dele kroppen op i tre dele ved at træne hele kroppen fordel over tre dage. Denne kaldes et 3-split-program.

Kost

Du har måske arbejdet hårdt på at blive sund og fit til sommeren, og det kan være svært, at holde det ved lige hen over sommeren. Her er der to ting, man kan gøre den ene er, at mealprep. Mealprep er hvor du forbedrede maden i god tid og du så har måltider til nogle dage eller en hel uge. Det gør at man ikke skal lave mad hele tiden, men man kan alligevel tage sund mad med der hvor man skal hen.  

Den anden ting du kan gøre, er at få en kostplan. Du kan finde mange gratis kostplaner på nettet. På disse kostplaner er er måltiderne spredt udover dagen, så derfor kan det været problem hvis man er på arbejde eller er ude til aktiviteter i løbet af dagen. Derfor kan du med fordel få lavet en personlig kostplan af en diætist eller en personlig træner. Der tager udgangspunkt i ens personlige behov og døgnrytme.   

Cykler

Om sommeren er det en rigtigt godt at dyrke motion udenfor, for her kombinere man både motion og man får nydt vejret på samme tid. Hvis man cykler, så får man nydt motionen, solen og man kommer far A til B. Det er derfor godt at cykle om sommeren, man kan med fordel købe en Elcykel, så behøver man ikke at træde lige så hårdt i pedalerne, og så kommer man også hurtigere fra A til B. Man kan købe elcykler og normale cykler plus meget mere på pedalatleten.dk.

 Tak for at du læste med. Jeg håber du fortsætter med at motionere på den ene eller den anden måde, selvom det bliver sommer og der er flere is og drinks.

24run

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *