Vær klar i din træningsmålsætning for bedre resultater

Den grønne bølge er over Danmark. Flere og flere fokuserer på sund kost og træning. Det er godt, da vi i mange år har set et problem med fedme og kostrelaterede sygdomme.

Det har dog også betydet, at såkaldte selvudnævnte fitness- og kost guruer er skudt på overalt. guruer der gør det sværere at være sund og træne end, hvad det egentlig er. Faktisk er det slet ikke så nemt. Det er noget alle kan gøre. Vi guider dig!

Vær klar i spyttet

Som i så mange andre sammenhænge nytter det simpelthen ikke noget at skyde med spredehagl. Du skal simpelthen gøre op med dig selv, hvad der er din overordnede målsætning, og derved lave undermålsætninger på baggrund af det. Hvis målsætningen er at være sundere, skal du være meget konkret omkring, hvordan du vil blive sundere.

Ellers, vil du være stærkere? Vil du kunne løbe længere? Vil du tage muskelmasse på? Vil du tabe dig? Mulighederne er mange, og det er bestemt ikke dem alle, der er kompatible, så det påkræves virkelig, at du vælger.

Hvis du vil tabe dig

Igen, såkaldte eksperter pådutter dig at købe en masse produkter og påbegynde på en masse forskellige kure. Formentlig er det noget, de er ambassadører for, ellers er det bare for at gøre det så komplekst, at du bliver nødt til at kontakte dem.

Det helt grundlæggende princip ved at tabe sig er, at du skal forbrænde flere kalorier ind du indtager. Så er alt andet mere eller mindre ligegyldigt. Mange tror fejlagtigt, at den bedste måde at tabe sig på er ved at dyrke en masse motion. Sådan er det bare ikke. Det tager rigtig lang tid at løbe bare en marsbar væk, og du bliver tilsvarende mere sulten af at dyrke motion.

Kosten er det altafgørende element ved at tabe sig. Hertil skal du finde ud af, hvor meget du forbrænder i løbet af en dag og indtage, hvad der svarer til mindre end det.

Hvis du vil tage muskelmasse på

At tage muskelmasse på står lidt i kontrast til det at tabe sig. Det er nærmest umuligt at tage muskelmasse på og samtidig indtage færre kalorier, end du indtager. Du skal i stedet spise rigtig meget og spise rigtigt. Det handler nemlig om at kombinere træningen med at spise en masse proteiner.

I forhold til styrketræning er det tit en nødvendighed at supplere med kosttilskud. Det kan være i form af proteindrikke- eller barer. Det kan også være ved at indtage moringa. Moringa er et træ som vokser i subtropiske områder.

Det er lidt af et vidundermiddel, der har et højtproteinindhold og som er yderst rigt på vitaminer og mineraler. Ekstraktet er yderst populært i sit hjemland, men er stadig relativt ukendt i vesten. Du kan ved at klikke her hoppe på bølgen, før alle andre gør det.

Skriv et svar