Vær præcis i dine træningsmålsætninger for de gode resultater

Den grønne bølge er over os. Vi stræber efter at komme i god form, se godt og trænet ud, være sunde og raske. Desværre er der alt for mange, der træner eller spiser forkert.

På den måde bliver der brugt mange timer på noget, der kunne gøres meget mere effektivt. Det er selvfølgelig ærgerligt. Derfor bliver der i det følgende rådgivet omkring, hvad du kan gøre for at fremme bedre resultater. Artiklen bliver delt op i 2 overordnede strategier, hvor du skal vedkende dig en af dem.

Hvis du vil tabe dig

Det at tabe sig er nok det mest efterspurgte indenfor træningsindustrien. Vi bliver bombarderet med forskellige muligheder, hvor du ifølge forskellige udsagn uden nærmest at gøre noget kan tabe mange kilo over natten.

Sådan noget skal du holde dig fra. En gang for alle; der findes ikke nogen vidunderkur eller et produkt, hvor du på magisk vis taber dig ved brug.

Det at tabe sig er hårdt arbejde. Det handler om at ændre på en livsstil og holde denne forandring i længere tid. Det handler om ikke at være for drastisk. Hvis du er for drastisk, er det ikke noget, du kan holde over længere tid. I stedet skal du gå stille og roligt og metodisk til værks.

Kort fortalt handler det egentlig bare om at forbrænde flere kalorier, end du indtager. Det handler derfor rigtig meget om, hvad du indtager. Spis varieret og mange gange om dagen for at holde dit stofskifte oppe.

Mange tror, at motion er det bedste middel til at tabe sig. Det er ikke tilfældet. Motion er godt for rigtig mange ting, men det er ikke til at tabe sig. Selvfølgelig forbrænder du mere ved at træne end at sidde stille, men det det kræver at forbrænde en marsbar, er slet ikke tilsvarende for hvor meget energi du lægger i det, og hvor hårdt det er. Desuden bliver du også bare mere sulten af at træne. Som sagt det er kosten der er det altafgørende for dit vægttab.

Øge muskelmasse

Dette er nærmest det ovenstående med omvendt fortegn. Her er det igen afgørende, at du spiser korrekt. Men modsat til når du skal tabe dig, er det vigtigt, at du indtager flere kalorier, end du forbrænder. Derudover er det vigtigt, at du indtager fødevarer med en masse protein og andre nærende stoffer.

De klassiske fødevarer man altid hører om, er kylling og tun, men hvis du er blevet trætte af disse kan du også sagtens bruge andre fødevarer som bønner og lidt mere alternativt, men ikke desto mindre meget effektivt, chia frø.

Derudover er det selvfølgelig vigtigt, at du kombinerer den gode kost med styrketræning.

 

Skriv et svar